Vicovet - Stretnutie Vöcklabruck

Vytlačiť
Uverejnené: streda, 07. august 2013 Napísal: Lívia Kupcová

Od roku 2012 sme účastníkmi medzinárodného projektu Vicovet. VICOVET je projekt partnerstiev z Nemecka, Rakúska, Slovenska, zameraných na virtuálnu kooperáciu teoretického a praktického celoživotného vzdelávania pre povolania v sociálnej a zdravotníckej oblasti. Cieľom projektu je zabezpečiť transfer informácií medzi štúdiom a praxou, medzi školou a zariadeniami, kde žiaci chodia na prax. Doteraz sme spolu absolvovali 3 stretnutia, v Brémach, Brezne a Vöcklabrucku. Každé stretnutie organizuje hosťujúca krajina. Posledného stretnutia sa zúčastnili okrem troch učiteliek z našej školy aj tri naše žiačky, ktorých postrehy Vám ponúkame na nasledujúcich riadkoch:

Dňa 24.4. 2013 sme sa zúčastnili trojdňového „výletu" v Rakúskom Vöcklabrucku. Prvý deň sme celý precestovali, pretože sme išli vlakom a asi škyrikrát sme prestupovali. Na moje počudovanie som to znášala celkom dobre, napriek tomu, že mi bolo hrozne zle. Keď sme dorazili, išli sme sa hneď ubytovať. Ubytovanie bolo nádherné. Bývali sme v luxusnej vile a každý z nás mal svoj vlastný apartmán. Ten môj bol asi najluxusnejší, keďže bol skoro najväčší a mal aj vlastnú terasu s výhľadom na veľkú záhradu s bazénom. Keď sme si zložili všetky veci, išli sme na kofolu do blízkeho hotela. Tam sme stretli takmer všetkých účastníkov projektu z Nemecka a Rakúska.
Na druhý deň sme mali prednášku, ktorá sa týkala projektu VICOVET. Asi prvú hodinu prednášky som sa snažila v hlave preložiť všetko, čo nám hovorili. Medzitým sme mali prestávku a išli sme na nákupy do mesta. Veľmi sa mi páčilo, že každý okoloidúci sa nám pozdravil, aj keď nás vôbec nepoznal. Večer sme mali prehliadku mestskej veže a boli sme aj v súkromnom múzeu istého miestneho kováča a zámočníka. Po celodennej námahe sme si dali parádnu večeru, bola skutočne vynikajúca. Mohli sme si z viacerých jedál vybrať, čo sme chceli.
Na ďalší deň, v piatok, sme znova od rána mali prednášku spojenú s workshopmi. Samozrejme, znova som sa snažila o to, aby som si v hlave preložila vety, ktoré som počula. Po obedňajšej pauze (dostali sme výborné bagety)sme išli do mesta. Odtiaľ sme boli ešte na jednej prednáške a o 15:00h sme sa vybrali autom domov. Cesta bola veselá a na hodinku sme sa ešte zastavili v nejakom veľkom nákupnom centre, kde sme minuli posledné peniaze.
Keby som mala ďalšiu príležitosť ísť do Rakúska, neváhala by som ani minútu a hneď by som išla. :)

Adriána Kánová, 3.B

V dňoch 25.-26. apríla sme sa zúčastnili Projektu Vicovet v meste Vöcklabruck v Rakúsku. V prvý deň doobeda sme sa venovali jednotlivým modulom. Vysvetľovali nám, ako ich tvoriť a ako majú vyzerať po formálnej stránke. Poobede sme pracovali na počítačoch na stránke Projektu Vicovet. Rozprávali a ukazovali nám, ako stránka funguje a ako sa na nej pracuje a komunikuje. Večer sme mali obhliadku mesta. Navštívili sme mestskú vežu a múzeum istého mestského kováča a zámočníka, kde sme neskôr aj večerali. Po večeri sme sa vrátili do hotela. Na druhý deň nás rozdelili do skupín. Každá skupina mala rozpracovať zadanú tému a potom ju prezentovať pred všetkými. Po skončení sme naplánovali termín a priebeh ďalšieho stretnutia u nás na Slovensku, rozlúčili sme sa a išli domov. :)

Martina Felbabová, 2. AC

V dňoch 25.-26. apríla sme mali možnosť zúčastniť sa ako študentky SPSA EBG projektu Vicovet v Rakúskom meste Vöcklabruck. V prvý deň sa riešili jednotlivé moduly, ako by mali fungovať, v čom by mali študentom pomáhať, čo treba zlepšiť atď. Poobede sme sa presunuli k PC, kde sme sa prihlásili na stránku Vicovetu. Ukázali nám, ako táto stránka funguje. Večer sme mali obhliadku mesta, navštívili sme mestskú vežu, múzeum. Na druhý deň sme boli rozdelení do skupín, každá skupina mala rozpracovať jednu tému, ktorú neskôr musela prezentovať. Ďalej sa diskutovalo, či tam niečo chýba alebo čo by tam mohlo byť, aby to bolo zaujímavejšie, efektívnejšie. V poobedňajších hodinách sme skončili, rozlúčili sme sa a odcestovali domov.